>

درحال بارگذاری ....
پنل کاربری
نام کاربري :

پسورد :

عضويت | فراموشي رمز عبور
ارسال پاسخ جدید
fatemeh7997
آفلاین

ارسال‌ها :14
عضويت: 9 /3 /1401
راهنمای خرید سردخانه جسد بیمارستان

سردخانه جسد چیست؟
برای نگهداری فوت شدگان برای یک مدت معین و کوتاه از سردخانه جسد (میت) استفاده می کنند، که مانند تمام سردخانه های صنعتی دارای سیستم سرما ساز بوده، که با برق کار می کند. سردخانه های بیمارستانی در انواع مختلف، تک کابین، دو کابین، سه کابین و... طراحی و ساخته می شوند. دمای سردخانه های غسالخانه در هر کابین 8 درجه زیر صفر می باشد، و گازهای خنک کننده ای که درون موتور آن وجود دارد باعث می شود، که دمای سردخانه قبرستان تا 20- درجه سانتی گراد کاهش یابد.صنایع برودتی یخچالسازان تولید کننده ی سردخانه جسد در ابعاد و اندازه های مختلف با توجه به سفارش مشتریان می باشد، و قابلیت ارسال به تمام نقاط کشور را دارد.
با این کار می توانیم جسدها را تا چند روز و یا چند ماه در سردخانه پزشکی قانونی نگه داری کنیم. بدن انسان ها پس از فوت شدن سریعاً تجزیه شده، و به خاطر واکنش های شیمیایی که انجام می شود، باعث می شود، که بوی های نامطبوع از جسد منتشر شود. ولی می توانیم با استفاده از سردخانه مرده واکنش هایی که طی تجزیه جسد انجام می شود، را بسیار کند کرد، و از ایجاد بوهای نامبطوع جلوگیری کرد.
جنس بدنه ی سردخانه درمانگاه را از دو نوع گالوانیزه با پوشش رنگ کوره ای و یا استیل ساخته می شود، و جنس استیل به کار رفته در آن کاملاً ضد زنگ می باشد، و بدنه ی داخلی سردخانه یخچال خانگی به راحتی می توان شست و شو داد. سردخانه های جنازه با بدنه گالوانیزه نیز از یک پوشش رنگ لیزری و حرارات دیده در دماهای بالا استفاده می شود، تا بدنه در برابر خوردگی مقاوم باشد.

انواع سردخانه جسد
برای نگهداری کوتاه مدت و یا طولانی مدت جسد در بیمارستان ها، کلینیک ها، گورستان ها، پزشکی قانونی و..... از سردخانه انسان استفاده می شود.این سردخانه ها معمولا در انواع مختلفی تولید میشوند اعم از:

  • سردخانه تک کشو

  • سردخانه دو کشو

  • سردخانه سه کشو

  • سردخانه میت 8 کابین

  • سردخانه تک کشو همانطور که از نامش پیداست ظرفیت نگهداری یک جسد را داراست و به طبع آن سردخانه جسد دوکشو، سردخانه جسد چهار کشو، سردخانه جسد شش کشو به ترتیب دو، چهار، شش جسد را در خود جای میدهند.از سردخانه جسد با نام سردخانه جنازه و سردخانه انسان نیز یاد می شود.

    آیا سردخانه جسد قابلیت شستشو دارد
    در هنگام خرید سردخانه جسد از استیل بودن سردخانه خود مطمئن شوید. این نوع سردخانه در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است. سردخانه جسد باید بعد از هر استفاده مورد شستشو قرار بگیرد تا از رشد میکروب در آن جلوگیری کنیم. سردخانه جسد تولید شده در صنایع برودتی یخچالسازان قابلیت اتصال به فاضلاب شهری را نیز دارد.
    دمای مناسب سردخانه انسان
    دمای استاندارد سردخانه جسد بسته به نوع هر سردخانه متفاوت است. سردخانه جسد بسته به نوع خود می تواند دارای دامنه دمایی +2 تا -25 درجه سانتی گراد داشته باشد. بدنه سردخانه بیمارستانی مجموعه ما از جنس استیل ضد زنگ و قابل شستشو است.
    تا چه زمانی میت را می توان در سردخانه جسد نگه داری کرد؟
    با توجه به این که از سردخانه های میت می توان برای نگه داری اجساد تا زمان مشخصی استفاده کرد. به همین دلیل سردخانه های بیمارستانی در دو مدل کوتاه مدت و بلند مدت ساخته می شود. دامنه دمایی سردخانه انسان قابل تنظیم هستند و معمولا برای سردخانه های کوتاه مدت بین -5 تا +5 درجه ی سانتی گراد می باشد و در این نوع سردخانه اجساد می توان تا 48 ساعت اجساد را نگه داری کرد و از ایجاد بوی نامطبوع در جسد جلوگیری شود. و در سردخانه های جنازه بلند مدت دما تا منفی بیست درجه سانتی گراد باید قابلیت سرد شدن را داشته باشند، و می توانند اجساد را می توانند به صورت طولانی مدت مثلاً چند هفته و یا حتی چندین ماه در خود نگه داری کنند.
    https://yakhchalsazan.com/product/92/%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%DB%8C%D8%AA-4-%DA%A9%D8%B4%D9%88
    دوشنبه 09 خرداد 1401 - 16:55





    برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


    جذب نیرو
    X بستن پنجره شارژ رایگان ایرانسل