>

درحال بارگذاری ....
پنل کاربری
نام کاربري :

پسورد :

عضويت | فراموشي رمز عبور
ارسال پاسخ جدید
valahomecare
آفلاین

ارسال‌ها :2
عضويت: 6 /5 /1400
بهترین نکات تربیتی کودکان

رعایت نکات مهم در تربیت فرزند همواره نقش بسیارحیاتی در رشد و شکوفایی آن‌ ها ایفا می‌کند. در واقع تربیت فرزند و نحوه رفتار با او در کودکی، اساس شکل گیری شخصیت فرزندتان در آینده است. در این مقاله سعی داریم حداقل به ۳۰ نکته تربیتی کودکان بپردازیم . با ما همراه باشید

  1. کنترل امور را در دستان خود بگیرید:

  2. حد و مرزهایی تعیین کنید که در آن محدوده فرزندتان بتواند با خیال راحت به کشف علایقش بپردازد. با این کار عشق خود را به او نشان دهید.
  3. پر پرواز کودکتان را نچینید:

  4. سپردن مسئولیت به بچه برای عزت نفس آنها( و سلامت روانی شما) لازم است بگذارید اگر می تواند خودش لباس بپوشد، اسباب بازی هایش را خودش سرجایش قرار بدهد و …. !
  5. سعی نکنید همه چیز را درست کنید:

  6. فرصت یافتن راه حل را به صورت انفرادی به فرزندتان بدهید با این کار به او سر سخت بودن و اتکای به خود را می آموزید.
  7. به خاطر داشته باشید که تربیت معادل با تنبیه نیست:

  8. اعمال محدودیت ها و قوانین به کودک آموزش می دهد درباره نحوه رفتار در دنیا آموزش ببیند تا به خود کنترلی دست یابد و او را انسان شایسته و با ملاحظه ای کند.
  9. انرژی خود را صرف مسائل مهم کنید:

  10. کودکان نمی توانند تعداد زیادی قاعده و قانون را هم زمان هضم کنند و در مواجه با قوانین بی شمار بی علاقه و بی توجه می شوند، تمرکز خود را بر قانون های واقعاً مهم چون ممنوعیت برخورد فیزیک با دیگران، گفتار گستاخانه یا دروغ گفتن بگذارید.
  11. با کودکتان بازی کنید:

  12. آنها باید انتخاب کننده بازی باشند و درباره قوانین وسواس به خرج ندهید، شما هم با جریان پیش بروید و لذت ببرید این معنای بازی است.
  13. هر روز با هم کتاب بخوانید:

  14. از زمان نوزادی برایش کتاب بخوانید. بچه های کوچک عاشق گوش دادن به صدای والدین خود هستند، او را در آغوش بگیرید و برایش کتاب بخوانید.
  15. هر روز زمانی مخصوص برای او داشته باشید:

  16. به فرزندتان اجازه دهید هر روز کاری را انتخاب کند و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در کنار هم آن را انجام دهید. راه بهتری برای اینکه عشق خود را به او نشان دهید وجود ندارد.
  17. وقت گذراندن با پدر را ترغیب کنید:

  18. بچه هایی که با پدرشان وقت می گذرانند در مدرسه عملکرد بهتری دارند. با موفقیت بیشتری مسایل خود را حل می کنند و با مسائل زندگی بهتر رو به رو می شوند.
  19. اوقات شیرین با فرزندتان خلق کنید:

  20. سعی کنید بهترین لحظات را برای فرزند خود خلق کنید، مثلاً کودک شما اینکه چطور شب ها دسته جمعی بازی می کردید را هرگز فراموش نخواهد کرد.

    با توجه به نکات تربیتی کودکان در بالا اشاره شد باید این نکته را در نظر داشته باشید دفاتر خدمات پرستاری از کودک آوای زندگی والا دارای پرستاران متخصصی است که تماما با نکات تربیتی کودکان آشنا می باشد و شما با خیال راحت می توانیدمراقبت از فرزندان خود را به آنها بسپارید





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


جذب نیرو
X بستن پنجره شارژ رایگان ایرانسل