>

درحال بارگذاری ....
پنل کاربری
نام کاربري :

پسورد :

عضويت | فراموشي رمز عبور
ارسال پاسخ جدید
pouriaci
آفلاین

ارسال‌ها :4
عضويت: 14 /11 /1398
قیمت کانکس بر چه اساسی محاسبه می شود؟

در چند سال اخیر کانکس‌ها به دلیل مزایای بسیار قابل توجهی که داشتند، به عنوان جایگزین‌های بسیار مناسب و شایسته‌ای برای محل سکونت مورد استفاده قرار گرفتند. اگر تا بحال برای تهیه کانکس اقدام کرده باشید احتمالا با قیمت‌های متفاوتی روبرو شده‌اید و به این سوال برخوردید که چه پارامترها و ویژگی‌هایی بر روی قیمت کانکس تاثیر می‌گذارند و به طور کلی قیمت کانکس بر چه اساسی محاسبه می‌شود. امروز توی این مقاله از پوریا کانتین در خدمتتون هستیم تا با اساس قیمت‌گذاری کانکس‌ها آشنا شویم.



عوامل اثرگذار در قیمت کانکس
کانکس‌ها هم مانند هر کالای دیگری، انواع و امکانات مختلفی دارند؛ امکاناتی که بر اساس نیاز مشتریان یا به طور پیش‌فرض برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. در واقع قیمت کانکس‌ها بر اساس مواردی مثل جنس، متراژ، امکانات، مدل و… که در هر کانکس‌ متفاوت هستند، تعیین می‌شوند. در ادامه به بررسی موردی هر کدام از این موارد می‌پردازیم.



1- نو یا دست دوم
بدیهی است که در شرایط عادی قیمت کانکس‌های نو بدلیل اینکه تا بحال مورد استفاده قرار نگرفته‌اند بیشتر از کانکس‌های دست دوم است. کانکس‌های دست دوم قبلا استفاده شده‌اند و اگر قصد تهیه این نوع از کانکس‌ها را دارید، حتما باید یک بررسی کلی انجام دهید تا از سلامت کامل آن اطمینان حاصل کنید.

2- ابعاد، اندازه و متراژ کانکس
کانکس‌ها هم مانند خانه‌های مسکونی هستند و اولین پارامتری که بر قیمت آن‌ها تاثیر می‌گذارد، قیمت آن‌ها است. تعداد زیادی از خریداران کانکس را به طول آن می‌شناسند. مثلا کانکس 6 متری یا کانکس 12 متری که این اعداد بیانگر طول کانکس می‌باشند.

نکته‌ی مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که در برخی مواقع فقط طول کانکس اعلام می‌شود. ممکن است عرض کانکس 4/2، 5/2، یا 3 متر باشد و موقعی که فروشنده قیمت را اعلام می‌کند معمولا باید قیمت مشخصی را برای هر کدام از این اندازه‌ها به شما ارائه دهد.

3- پلان و نقشه کانکس
یکی دیگر از پارامترهایی که بر قیمت نهایی کانکس تاثیرگذار است، نقشه یا پلان کانکس می‌باشد. یک کانکس 12 متری هم می‌تواند صرفا یک سالن باشد و هم می‌تواند چندین اتاق به همراه سرویس بهداشتی و آشپزخانه داشته باشد. بنابراین نقشه کانکس تاثیر زیادی در تعیین قیمت آن دارد. در واقع هرچقدر که پیچیدگی نقشه بالاتر برود، هزینه تمام شده کانکس هم به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند.

اگر نقشه یا پلان خاصی برای طراحی کانکس خود ندارید اما به دنبال استفاده بهینه از فضای موجود هستید، می‌توانید از نقشه‌های پیشنهادی تولیدکننده‌های کانکس استفاده کنید. این پلان‌ها توسط متخصصین این کار طراحی می‌شوند و به احتمال خیلی زیاد شما را به نتیجه دلخواهتان می‌رسانند.

4- متریال یا جنس کانکس
یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که تاثیر قابل توجهی در قیمت کانکس دارد، جنس و مواد به کار رفته در ساخت آن است. در واقع اصلی‌ترین تفاوت اختلاف قیمت میان کانکس‌ها به همین متریال آن‌ها مربوط می‌شود. با کیفیت‌ترین و البته پر هزینه‌ترین متریال برای کانکس‌ها سیستم ساندویچ پانل پلی اورتان می‌باشد اما برای تهیه همین ساندویچ پانل هم باید دقت کرده و تحقیقات لازم را انجام دهید زیرا از کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلفی برخوردار هستند.

5- امکانات کانکس
کانکس‌ها هم مانند محصولات دیگر دارای امکاناتی هستند که این امکانات نقش موثری در تعیین قیمت کانکس دارند. از جمله این امکانات می‌توان به اتاق‌های خواب، آشپزخانه، سیستم سرمایشی و گرمایشی، پنجره و… اشاره کرد که وجود هر یک از آن‌ها به قیمت نهایی کانکس می‌افزاید. این امکانات بنا به انتخاب شما در کانکس تعبیه می‌شوند و در صورت نیاز نداشتن به امکانات اضافی می‌توانید کانکس‌هایی را خریداری کنید که درون آن‌ها هیچ امکاناتی وجود نداشته باشد.
چهارشنبه 18 تیر 1399 - 17:08





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


جذب نیرو
X بستن پنجره شارژ رایگان ایرانسل