>

درحال بارگذاری ....
پنل کاربری
نام کاربري :

پسورد :

عضويت | فراموشي رمز عبور
ارسال پاسخ جدید
farahmand
آفلاین

ارسال‌ها :2
عضويت: 4 /6 /1396
پمپ وکیوم

پمپ وکیوم یا وکیوم پمپ یا پمپ خلا یکی از ابزارهایی می باشد که امروزه دارای کاربرد بسیاری هستند . برای کاهش فشار در مخازن وسطوحی تعبیه شده اند که نیاز به فشار منفی تا 5 دهم میلی بار نیاز باشد، از پمپ وکیوم استفاده می شود . پمپ وکیوم در صنایع بسیاری استفاده می شود . از جمله :
بیمارستانها برای وکیوم مرکزی
صنایع وکیوم لیفتنگ برای بلند کردن اجسام
صنایع روغن و شیشه سازی و ...
بسته بندی
چاپ و بسته بندی
صنایع رنگ
و ...
پمپ وکیوم بر اساس میزان فشار هوا به چهار گروه اصلی طبقه بندی می شوند
1- وکیوم پایین
2- وکیوم متوسط
3- وکیوم بالا
4- وکیوم فوق بالا
که مکانیسم عمل همه وکیوم ها در اصل حرکت دورانی و خارج از مرکز پروانه حول محور پمپ وکیوم در داخل سیلندر محتوی آب میباشد که سبب تشکیل رینگ آب می گردد .در جهت دوران با ورود و خروج مداوم پره ها در داخل آب، حجم بسته فضای بین دو سرسیلندر ، هر دو پره و جداره داخلی رینگ آب در یکطرف افزایش می یابد ( ناحیه مکش ) و عمل مکش صورت می گیرد و در طرف دیگر کاهش یافته ( ناحیه دهش ) و عمل تراکم انجام می پذیرد.
پمپ وکیوم توسط آب خنک میگردد که در صورت تغییر دما و رینگ آب و بخار آب یا هوای گرم ظرفیت پمپ تحت تایر قرار گرفته و کاهش میابد که در اینصورت باید شرایط در نظر گرفته و اصلاح شود.
پمپ وکیوم انواع مختلفی دارد و با توجه به انواع دارای کاربرد مختلفی نیز هستند . از پمپ وکیوم برای جابه جایی آب ، مواد شیمیایی ، غذا ، مواد نفتی و ... استفاده می شود .
پمپ وکیوم موجود در صنعت به چند دسته تقسیم می شوند . پمپ وکیوم روتاری پره ای روغنی ، پمپ وکیوم روغنی ، پمپ وکیوم آب در گردش ، پمپ وکیوم خشک ،پمپ وکیوم آبی ، پمپ وکیوم تک مرحله ای ، پمپ وکیوم دو مرحله ای و ....
شنبه 04 شهریور 1396 - 11:34





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


جذب نیرو
X بستن پنجره شارژ رایگان ایرانسل