>

درحال بارگذاری ....
پنل کاربری
نام کاربري :

پسورد :

عضويت | فراموشي رمز عبور
ارسال پاسخ جدید
part_novin
آفلاین

ارسال‌ها :3
عضويت: 30 /6 /1400
زمان مناسب مصرف میوه توسط ورزشکاران



زمان مناسب مصرف میوه توسط ورزشکاران

هنگامی که سطوح گلیکوژن کبد پر باشد فروکتوز به چربی تبدیل می شود که این موضوع باعث افزایش اندازه سلول های چربی در بدن می شود.

صبح ها میوه بخورید
بلافاصله بعد از بیدار شدن میوه بخورید. زیرا صبح بهترین زمان برای این کار است. به این علت که کبد در طول شب برای تامین گلوکز مغز، گلیکوژن را می سوزاند.
برای جلوگیری از عضله سوزی بدن، میوه استفاده نمائید. زیرا فروکتوز موجود در میوه باعث بالا رفتن گلیکوژن کبد می شود و در نتیجه از سوزاندن پروتئین موجود در عضله جلوگیری می شود.

بهترین خوراکی ها در زمان صبح
صبح ها یک فنجان آناناس خرد شده، یک برش خربزه و یا یک برش پرتقال استفاده نمائید (البته بهتر است که یک یا دو مورد از موارد ذکر شده را تناول کنید).

بعد از غذا میوه نخورید
توجه داشته باشید که نباید میوه را بعد از صرف غذا خورد. به این معنی که باید زمانی میوه خورده شود که معده کاملاً خالی است. اگر میوه را بعد از غذا بخورید، سیستم بدن مسموم می شود که در این صورت بدن با انرژی زیادی رو به رو می گردد که این انرژی باعث کم شدن وزن و قدرت افراد می شود.
در نظر بگیرید که مقداری نان و میوه همزمان میل کرده اید؛ میوه بلافاصله آماده است وارد بدن و روده و جذب شود. ولی
نان از ورود سریع میوه داخل بدن جلوگیری می کند و باعث فساد میوه می شود و پس از آن در تماس با آنزیم های گوارشی همه حجم غذا نیز فاسد می گردد و در بدن گاز تولید می شود. همچنین زمانی که شما با معده پر میوه می خورید، دچار عوارض سفیدی مو، تاس شدن، عصبانیت و گودی‌های سیاه زیر چشم می شوید.

زمان مناسب خوردن میوه برای ورزشکاران
ورزشکاران با زمانبندی درست و انتخاب میوه مناسب می توانند بدون اینکه از قند موجود در میوه ها بترسند با خوردن میوه ها سریع به اهدافشان برسند.

قبل از تمرین
30 تا 60 دقیقه قبل از تمرین میوه بخورید، بخصوص اگر به مدت طولانی کربو هیدرات مصرف نکرده اید. فرکتوز میوه جایگزین گلیکوژن کبد می شود که در طول روز مصرف شده است و گلوکز بطور پیوسته به عضلات در حال فعالیت ورزشی تحویل داده می شود و ذخیره گلیکوژن در سلولهای عضلانی مورد استفاده قرار می گیرد.
این کار از خستگی عضلانی که معمولا هنگام پایین آمدن سطوح گلیکوژن عضله شروع شروع می شود، جلوگیری می کند.


بعد از تمرین
میوه خوردن بعد از تمرین برای جایگزین کردن ذخایر گلیکوژن در عضلات کبد ایرادی ندارد. برای افزایش حجم عضله باید 40 تا 100 گرم کربو هیدرات استفاده کنید. با خوردن نان سفید، سیب زمینی، برنج یا بلغور جو دوسر کربوهیدرات مورد نیاز بدن خود را دریافت می کنید و یا دقت کنید پروتین مصرفی شما شامل حداقل 20 گرم کربو هیدرات باشد.

نکته پایانی
برای اینکه که با خوردن میوه چاق نشوید، حتماً آنها را درزمان مناسب و کامل استفاده کنید.







برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


جذب نیرو