تبلیغات در اینترنتclose
روش های آرامش اعصاب >

درحال بارگذاری ....
پنل کاربری
نام کاربري :

پسورد :

عضويت | فراموشي رمز عبور
ارسال پاسخ جدید
xavi
آفلاین

ارسال‌ها :24
عضويت: 17 /6 /1396
محل زندگي:tabriz
تشکر شده :3
روش های آرامش اعصاب

روش های آرامش اعصابدر مقاله قبلی از روانشناسی نودی راههای رسیدن به آرامش تا مرحله ی سوم را توضیح دادیم. اکنون بخش دوم روش های آرامش اعصاب را مطالعه کنید.چگونه ذهن را آرام کنیم؟

  1. نسبت به چگونگی انجام تنفس خود آگهای پیدا کنید.

  2. پس از چند بار شمارش تنفس ، ذکری را انتخاب و همراه با تنفس آن را تکرار کنید. ( مثلا من آرامش را جذب می کنم، من ریلکس هستم و …)

  3. همانگونه که ذهن شما آرام می گیرد شروع به کسب آگاهی در مورد بدن خود بکنید.


  4. مرحله ی چهارم: ریلکس کردن بدنمهمترین قسمت برای دستیابی به آرامش مرحله ی چهارم است.متدی که کمک می کند ریلکس کامل تمای بدن را فرا گرفته و آرامش ظاهر شود. برای رسیدن به انبستصویر: http://nody.ir/wp-content/uploads/2017/12/iStock_000066984611_small-1024x512.jpgروش های آرامش اعصاباط و رها شدگی کامل عضلات بدن، باید تدریجا به شکل و سطوح عمیق تری از ریلکس رسید. چگونه بدن را ریلکس کنیم؟

    1. به آرامی نظاره گر قسمت های مختلف بدن خود باشید.برای خود این امکان را به وجود آورید که اگر تنشی در بدنتان وجود دارد آن را احساس نمایید.

    2. کار را از شست پای چپ شروع کنید، بدون اینکه آن را حرکت دهید. توجه ی خود را به آن معطوف سازید. شکل و اندازه ی آن را در نظر آورید. به همین ترتیب تمامی اعضای بدن خود را یکی یکی در نظر آورید.

    3. بعد از تجسم هر عضوی از بدن احساس کنید که چقدر آن عضو رها و رهاتر شده استو نسبت به عضو دیگر چقدر سنگین تر و رد عین حال ریلکس تر است.

    4. می توانید به این شکل عمل نمائید.



    5. هر عضو را نخست از درون احساس کنید.

    6. احساس کنید که قسمت مورد نظر چقدر ریلکس است یا اینکه دچار تنش و سختی است و شما آن را آزاد می کنید.

    7. احساس کنید که آن عضو چقدر سنگین تر ، نرمتر و رهاتر شده است.

    8. آن قسمت را راحت ، ریلکس و رها کنید.

    9. برنامه ی فوق را می تاونید به ترتیب از شست پای چپ و تمام اعضای طرف چپ بدن شروع کرده و با طرف راست بدن به اتمام برسانید. اجازه دهید که تمام فشارها ، تنش ها و اضطراب های موجود در بدن شما رها شده و از بین برود.


    10. تصویر: http://nody.ir/wp-content/uploads/2017/12/Relaxation-1024x682.jpgروش های آرامش اعصابو در آخرپیشنهادی: نحوه پختن برنج مرحله ی پنجم: رها شدنبه خود این امکان را بدهید که هر چقدر می خواهید در حالت ریلکس و آرامش به وجود آمده قرار بگیرید. در این وضعیت ، حالتی کاملا غیر فعال به خود بگیرید. تسلیم بی چون و چرای شرایط شوید و خود را در حالت به وجود آمده غرق کنید. هر چقدر می خواهید در این حالت بمانید و از آرامشی که به وجود آمده لذت کامل را ببرید. امیدواریم همیشه در آرامش خاطر قرار داشته باشید.منبع کتاب روانشناسی زناشویی از حسین نجاتی





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


جذب نیرو