>

درحال بارگذاری ....
پنل کاربری
نام کاربري :

پسورد :

عضويت | فراموشي رمز عبور
ارسال پاسخ جدید
septic805
آفلاین

ارسال‌ها :2
عضويت: 7 /8 /1396
سپتیک تانک

همانطور که می دانید فاضلاب و پساب می تواند عامل بسیاری از بیماریها در انسان باشد. این بیماریها می توانند در اثر تماس مستقیم انسان با این پسابها و یا به طور غیر مستقیم از طریق مصرف آب یا غذای الوده به بدن انسان منتقل گردد.لذا برای تضمین سلامت جامعه و افراد دفن ایمنی این پسابها و فاضلابها بسیار حائز اهمیت است.یک سیستم سپتیک تانک کارامد این امر را تحقق می بخشد.سپتیک تانک یک محفظه از جنس پلی اتیلن است که آب بندی شده است و دارای یک لوله ورودی و یک لوله خروجی است.

سپتیک تانک که با توجه به مواد ان یعنی کربن به صورت مشکی و سیاه می باشد باید با مواد اولیه با کیفیتی ساخته شود ولی بعضی کارخانه های برای این که هزینه ساخت نهایی پایین داشته باشند در ساخت سپتیک تانک از گرانول استفاده میکنند که باعث میشود کیفیت سپتیک تانک بسیار افت کند . سپتیک تانک را چطوری تشخیص دهید که از مواد اولیه با کیفیت ساخته شده است یا خیر ؟ برای این کار به رنگ سپتیک تانک دقت کنید هر چقدر این رنگ کدر تر باشد از مواد اولیه با کیفیتی ساخته شده است . سپتیک تانک براق نشانه ی استفاده از گرانول در ساخت سپتیک تانک می باشد . بنابر این در انتخاب سپتیک تانک دقت نمایید و تا جایی که امکانش هست خودتون حضوری در کارخانه تولید سپتیک تانک حضور یابید و به صورت حضوری سپتیک تانک خود را سفارش دهید .

درباره آماده سازی محل نصب، موارد زیر باید رعایت گردد:

چاله باید بدون قطعه سنگ ها و اشیای سخت با ابعاد بزرگ باشد. حتما باید شیب کف چاله صفر باشد. اگر خاک چاله مستحکم باشد، خاک متراکم بوده و در غیر این صورت باید از بتن جهت کف چاله استفاده شود. در صورت بتن ریزی در کف محل، باید به ضخامت 10 تا 15 سانتیمتر بتن ریخته شود. ابعاد محل مربوطه جهت نصب سپتیک تانک پلی اتیلنی باید از طول و عرض دستگاه حتماً حدود 1 متر بزرگتر باشد. دیواره های محل نصب باید کمی شیب دار باشند تا مشکل ریزش خاک بوجود نیاید. باید به این نکته توجه داشت که در صورت عدم رعایت موارد فوق، خاک زیر سپتیک دچار نشست شده و باعث آسیب دیدن سپتیک تانک خواهد شد.

زمان تخلیه هر چند وقت یکبار میباشد؟
– زمان تخلیه سپتیک تانک به عواملی همچون ظرفیت، حجم مصرف و محل استفاده از سپتیک تانک بستگی دارد. ولی در کل بعد از گذشت حدود 2 تا 5سال میبایست مواد جامد سپتیک توسط پمپ های لجن کش تخلیه گردد.
در چه محل هایی استفاده از سیستم الزامی میباشد؟
– در محل ها و پروژه هایی که بدلیل بالا بودن سطح آب های زیر زمینی امکان حفر چاه جذبی وجود ندارد و همچنین در مکان هایی که سازمان ها و ارگان های محیط زیستی محدودیت هایی برای دفع فاضلاب به اجرا در آورده است، استفاده از سیستم سپتیک تانک الزامی میباشد.





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


جذب نیرو
X بستن پنجره شارژ رایگان ایرانسل